Βιβλιοθήκη δεν σημαίνει για μας, βιβλίο στο ράφι.

Βιβλιοθήκη σημαίνει πώς να κάνει τη ζωή των συνανθρώπων μας,

πιο όμορφη, καλύτερη και ευχάριστη!


Η Αίθουσα Διαλέξεων - Συναυλιών της Βιβλιοθήκης

Η Αίθουσα Διαλέξεων - Συναυλιών της Βιβλιοθήκης

6/9/18


Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας

Η Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας του Συλλόγου Κεφαλλήνων και Ιθακησίων Αιγιαλείας & Καλαβρύτων ξεκίνησε τη μουσική της χρονιά, το περασμένο Σάββατο 01/09/2018, με ένα ξεχωριστό τρόπο και με την παρουσία πολλών μελών αλλά και φίλων της. Στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ιονίου Βιβλιοθήκης οργανώθηκε βραδιά τραγουδιού καραόκε, όπου έλαβαν μέρος φίλοι, χορωδοί και μέλη του Συλλόγου. Τη χαρούμενη και ιδιαίτερα διασκεδαστική ατμόσφαιρα συμπλήρωσαν μεζέδες και γλυκά τα οποία είχαν ετοιμάσει μέλη αλλά και πολλοί φίλοι του Συλλόγου. Ξεχωριστεί θέση στο εδέσματα της βραδιάς είχε η παραδοσιακή Κεφαλλονίτικη «ριγανάδα» που προσφέρθηκε στους παρευρισκόμενους από τον Σύλλογο.

Έτσι λοιπόν με αυτόν τον ιδιαίτερο τρόπο η Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας άρχισε την φετινή φιλόδοξη μουσική της πορεία και όποιος/α φίλος/η το επιθυμεί μπορεί να έλθει να παρακολουθήσει τις πρόβες της χορωδίας και να γνωρίσει από κοντά :
1) το έργο της χορωδίας, 2) να γνωρίσει την αξία και τη δύναμη του ομαδικού πνεύματος, 
3) να γνωρίσει το πνεύμα συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης,
4) να γνωρίσει τη φιλικότητα και την ειλικρινή επικοινωνία μεταξύ των μελών και εφόσον αποφασίσει να ενταχθεί στην ομάδα, η χορωδία με χαρά θα τον/την δεχθεί. Το ρεπερτόριο της Χορωδίας είναι έργα Ελλήνων συνθετών, το λαϊκό τραγούδι, το έντεχνο, το παραδοσιακό τραγούδι και οι καντάδες. 

Υπενθυμίζουμε ότι οι πρόβες και οι ακροάσεις της χορωδίας γίνονται κάθε Σάββατο 18:45 – 20:45. στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ιονίου Βιβλιοθήκης στην οδό Ανδρονοπούλου 12, στο Αίγιο (πίσω από τη Φανερωμένη).



14/6/18

Φωτογραφίες από την συμμετοχή , της πολυφωνικής χορωδίας του συλλόγου Κεφαλλήνων & Ιθακησίων  Αιγιαλείας & Καλαβρύτων, στο φεστιβάλ χορωδιών, στην Αγριά Βόλου 09/06/2018.

 


4/6/18

Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής "Πεζοπορώντας με τα Όνειρα", του Ευθύμιου Φαλτάκα

   Πραγματοποιήθηκε, σε συνεργασία με την Ιόνιο Βιβλιοθήκη Αιγίου, την Κυριακή 3 Ιουνίου στις 8 μ.μ, στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Αιγιαλείας & Καλαβρύτων η παρουσίαση της ποιητικής συλλογής "Πεζοπορώντας με τα Όνειρα", του Ευθύμιου Φαλτάκα από τις εκδόσεις "Ηδύφωνο". Για τον ποιητή και το ποιητικό του έργο μίλησαν η φιλόλογος-κριτικός λογοτεχνίας Βανα Μπεντεβή, η Μαρία Παναγιωτακοπούλου, συγγραφέας-υπεύθυνη εκδόσεων "Ηδύφωνο" και η ραδιοφωνική παραγωγός Μαίρη Ζαχαράκη.
   Ποιήματα από την ποιητική συλλογή διάβασαν η Χριστίνα Κοκοτή και η Μαίρη Ζαχαράκη, ενώ τη μουσική επένδυση είχε ο Γιάννης Καραμάνος.

3/6/18

Χορωδιακή Συνάντηση στην Αγριά Βόλου

   Η Μεικτή Πολυφωνική Χορωδίας Αιγιαλείας του Συλλόγου Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Αιγιαλείας & Καλαβρύτων, αποδέχτηκε την πρόσκληση που της έγινε από την Χορωδία της Δ.Ε. Αγριάς του Δήμου Βόλου και θα συμμετάσχει στην 20η Χορωδιακή Συνάντηση Αγριάς, που θα πραγματοποιηθεί, το Σάββατο 09 Ιουνίου 2018 και ώρα 19:30, στο «ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΓΡΙΑΣ».
   Την Χορωδία διευθύνει όπως πάντα η μαέστρος Αλίκη Ζαφείρη και τη συνοδεύει μουσικά ο γνωστός μουσουργός Αντρέας Αδαμόπουλος

   Mετα την εκδήλωση θα ακολουθησει δεξίωση από την χορωδία της Αγριας Βολου την Κυριακή θα γινει επίσκεψη σε χωριά του Πηλίου, μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σαν συνοδοί στο τηλέφωνο 6979531919.



23/5/18

Κορυφαία τιμητική διάκριση για τον γιατρό του Νοσοκομείου-ΚΥ Καλαβρύτων Ν. Ραζή

(Ηθική αναγνώριση για την προσφορά του)

  Πραγματικά κορυφαία ηθική αναγνώριση για τον γιατρό Ν. Χ. Ραζή, ήταν η βράβευσή του, συνοδευομένη από βαρύτιμη πλακέτα, που έγινε στο (γεμάτο από κόσμο) μεγάλο αμφιθέατρο του Νοσοκομείου “Ιπποκράτειο” Αθηνών 12 Μαΐου 1018, κατά την Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Ένωσης Γενικής Ιατρικής. Όπως αναγράφεται σε αυτήν, η διάκριση αποδόθηκε ομόφωνα “για την προσφορά του στη Γενική/Οικογενειακή Ιατρική και την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας”.


  Στην ουσιαστική και μεστή σχετική εισήγησή του, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Δρ Ανάργυρος Μαριόλης αναφέρθηκε στην πολυετή πορεία της Ειδικότητας και στα μεγάλα επιτεύγματα που έχουν σημειωθεί έως σήμερα και στάθηκε στην συμβολή του γιατρού Ραζή (που συγκαταλέγεται στην 1η σειρά των γιατρών που έλαβαν μετά από εκπαίδευση και εξετάσεις την Ειδικότητα στην Ελλάδα) στο Επιστημονικό – Ανθρωπιστικό και Κοινωνικό τομέα.
  Στην αντιφώνησή του ο Ν. Ραζής, σαφώς συγκινημένος, ευχαρίστησε όλες και όλους για την κορυφαία αυτή διάκριση, την οποία και αφιέρωσε στην οικογένειά του και στους συνεργάτες του και τόνισε ότι όσο του επιτρέπουν οι δυνάμεις του, θα συνεχίσει ανιδιοτελώς να προσφέρει στην Ιατρική Επιστήμη, προς όφελος των νέων συναδέλφων και γενικότερα των πολιτών.
  Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί, ότι από το 1997 που ιδρύθηκε η Ελληνική Ένωση Γενικής Ιατρικής έως και σήμερα, μόλις τρία (3) άτομα έχουν λάβει (Πανελλαδικά) αντίστοιχη διάκριση.

Δημοσίευση: http://patrastimes.gr

21/5/18

Παρουσίαση της νέας ποιητικής συλλογής του Ευθύμιου Φαλτάκα

"Πεζοπορώντας με τα όνειρα"


   Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου ποιητικού έργου του Ευθύμιου Φαλτάκα οι εκδόσεις "Ηδύφωνο" σε συνεργασία με την Ιόνιο Βιβλιοθήκη Αιγίου οργανώνουν την Κυριακή 3 Ιουνίου στις 8 μ.μ. στην Ιόνιο Βιβλιοθήκη Αιγίου (Ανδρονοπούλου 12) την παρουσίαση του βιβλίου του και γενικότερα της ποιητικής του διαδρομής. Για τον ποιητή και το ποιητικό του έργο θα μιλήσουν η φιλόλογος-κριτικός λογοτεχνίας κα Βανα Μπεντεβή, η κα Μαρία Παναγιωτακοπούλου, συγγραφέας-υπεύθυνη εκδόσεων "Ηδύφωνο" και η ραδιοφωνική παραγωγός  κα Μαίρη Ζαχαράκη.


   Ποιήματα από την ποιητική συλλογή «Πεζοπορώντας με τα όνειρα» θα διαβάσουν η κα Χριστίνα Κοκοτή και η κα Μαίρη Ζαχαράκη. Η νέα ποιητική συλλογή του Ευθύμιου Φαλτάκα «Πεζοπορώντας με τα όνειρα» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΗΔΥΦΩΝΟ σε ένα καλαίσθητο βιβλίο με εξώφυλλο έργο του ζωγράφου Μάριου Σπηλιόπουλου, καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Περιέχει 33 ποιήματα, βιωματικά τα περισσότερα, που κινούνται ανάμεσα στον ρεαλισμό και το όνειρο. Είναι η πέμπτη ποιητική συλλογή του Ευθύμιου Φαλτάκα ενώ έχουν προηγηθεί οι ποιητικές συλλογές «Αντίδρομα» (2007), «Αμφίδρομα» (2011), «Παράδρομα» (2014) και «Πετώντας στο αύριο» (2015).

15/5/18

Κυριακάτικη Απόδραση στον Ροδόκηπο του Κέντρου Ελληνισμού Ιδρύματος Δαμιανού

Στα πλαίσια των εξειδικευμένων θεματικών εξορμήσεων, ο Σύλλογος Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Αιγιαλείας & Καλαβρύτων και η Ιόνιος Βιβλιοθήκη Αιγίου πραγματοποίησαν και φέτος, την Κυριακή 13 Μαΐου 2018, μονοήμερη εκδρομή στον Σχίνο Λουτρακίου στο Κέντρο Ελληνισμού Ιδρύματος Δαμιανού. Έτσι, σε συνέχεια της περσινής μοναδικής εμπειρίας που αποκόμησαν οι συμμετέχοντες με τον διάπλου της διώρυγας της Κορίνθου, σειρά είχε εφέτος ο μεγαλύτερος ροδόκηπος των Βαλκανίων!!!  
Με σύμμαχο τον καιρό και το κέφι των διοργανωτών, η ηλιόλουστη ανοιξιάτικη Κυριακή και συνάμα γιορτή της μητέρας, προσέφερε μοναδικές στιγμές ψυχικής ανάτασης και συγκίνησης στους συμμετέχοντες οι οποίοι έτυχαν, κατά παράδοση πλέον, του σχετικού «τραταρίσματος» των ανθρώπων του Συλλόγου.
Σχετικά νωρίς το πρωί οι εκδρομείς επισκέφτηκαν την Ιερά μονή Αγ. Γερασίμου στο Λουτράκι, δίνοντας την ευκαιρία σε όσους το επιθυμούσαν να εκκλησιαστούν. Στη συνέχεια, μετά από μια σύντομη σχετικά διαδρομή, έφτασαν σε μια καταπράσινη έκταση 40 στρεμμάτων, ένα τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς και θαυμασμού και ξεναγήθηκαν απολαμβάνοντας τον μεγαλύτερο κήπο με τριαντάφυλλα των Βαλκανίων, έναν από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης με τις 700 περίπου διαφορετικές ποικιλίες τριαντάφυλλων. Κατά το μεσημέρι μέσα σε αυτό το μοναδικό τοπίο φυσικής ομορφιάς, στο χώρο του ροδόκηπου, οι εκδρομείς γευμάτισαν και επιδόθηκαν σε πικ νικ.

Ο Σύλλογος για άλλη μια φορά θέλει να ευχαριστήσει δημοσίως τους εθελοντές του που εργάστηκαν για την επιτυχή υλοποίηση αυτής της Κυριακάτικης απόδρασης και ευχαριστεί επίσης όλους τους φίλους του που ανταποκρίθηκαν για άλλη μια φορά και συμμετείχαν στο εκδρομικό κάλεσμα του Συλλόγου μας!!


1/5/18

Πρωτομαγιά

Καλό Μήνα σε όλους! 
και να θυμόμαστε ότι σήμερα γιορτάζουμε την εργατική Πρωτομαγιά, γιορτάζουμε την ελπίδα και την ομορφιά του αγώνα για ανθρώπινα δικαιώματα και "ΖΩΗ", αλλά και τη θυσία στην Καισαριανή.... 
  Επίσης, κατεπέκταση σήμερα γιορτάζουν τα λουλούδια, τα ομορφότερα δημιουργήματα του κόσμου, δηλαδή σήμερα κατ' ουσίαν γιορτάζει η "ΓΥΝΑΙΚΑ" το ομορφότερο λουλούδι του κόσμου!!!
Πίνακας του Francois Gerard

28/4/18

Μονοήμερη Εκδρομή στον Σχίνο Λουτρακίου στο Κέντρο Ελληνισμού Ιδρύματος Δαμιανού

Ο Σύλλογος Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Αιγιαλείας και η Ιόνιος Βιβλιοθήκη Αιγίου διοργανώνουν μονοήμερη εκδρομή την Κυριακή 13 Μαΐου στο Σχίνο Λουτρακίου στο Κέντρο Ελληνισμού Ιδρύματος Δαμιανού.

Θα γνωρίσουμε και θα απολαύσουμε τον μεγαλύτερο κήπο με τριαντάφυλλα των Βαλκανίων, έναν από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης και από τους ωραιότερους στο κόσμο. Το πρόγραμμα  περιλαμβάνει:
·         Αναχώρηση 07:45 από την τρίγωνη πλατεία στο Αίγιο.
·         Επίσκεψη στην Ιερά μονή Αγ. Γερασίμου στο Λουτράκι.
·         Επίσκεψη στο Ροδόκηπο με τις 700 περίπου διαφορετικές ποικιλίες τριαντάφυλλων. Μέσα σε μια καταπράσινη έκταση 40 στρεμμάτων θα ξεναγηθούμε σε ένα τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς όπου δεν ξέρεις τι να πρωτοθαυμάσεις.
·         Φαγητό στο Ροδόκηπο όπου υπάρχει η δυνατότητα οργανωμένου πικ-νικ. Το πικ-νικ είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποδράσουμε από τη ρουτίνα της καθημερινότητας να ξεχάσουμε έγνοιες και προβλήματα και να χαρούμε τη φύση. Μαγειρέψτε λίγα πράγματα, πρόχειρα  και εύκολα. Φτιάχτε μία λίστα με τα απαραίτητα που θα χρειασθείτε. Πάρτε γυαλιά ηλίου, καπέλο, αντηλιακό, παπούτσια περιπάτου (πεζοπορίας).  Φροντίστε να μην έχετε μαζί σας βαριά πράγματα. Πικ-νικ σημαίνει άποψη. Υπάρχει η δυνατότητα και για τους φίλους/ες που επιθυμούν να γευματίσουν σε ταβέρνα.
·         Επίσκεψη στο Αλεποχώρι. Μετά από μια διαδρομή όπου τα πεύκα συναντούν την θάλασσα, φτάνουμε στο Αλεποχώρι «βολίδα» ελεύθερος χρόνος για καφέ και βόλτα.
·         Αναχώρηση από Αλεποχώρι 18:00.
Η συμμετοχή για το πούλμαν είναι 15ευρώ/άτομο.
Το κόστος της ξενάγησης στο Ροδόκηπο, είναι 4,5 ευρώ/άτομο (περιλαμβάνει καφέ και γλύκισμα).


Παρακαλούνται όσοι το επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή το αργότερο έως την Πέμπτη 10 Μαΐου καταβάλλοντας το αντίτιμο του εισιτηρίου. Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων θα ληφθεί υπόψη η σειρά προτεραιότητας των δηλώσεων συμμετοχής.  Για κράτηση θέσης και για οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφορία στα τηλέφωνα 6945.770.952, 6979.531.919. Επίσης για κρατήσεις θέσεων καθημερινά στο κατάστημα γυναικείων ενδυμάτων “FANTASY” Μητροπόλεως 24. 

16/4/18

Η παγκοσμίως γνωστή νήσος Κεφαλονιά το έτος 1620!!!


Στο βιβλίο “L' isole piu famose del mondo” (Τα διάσημα νησιά του κόσμου) ο Thomaso Porcacchi συμπεριλαμβάνει και το πανέμορφο νησί της Κεφαλονιάς.

  Ο Thomaso Porcacchi έγραψε το βιβλίο που εκδόθηκε στην Πάντοβα της Ιταλίας το 1620 και αποκαλύπτει στοιχεία που αρκετός κόσμος δεν γνώριζε μέχρι σήμερα για την Κεφαλονιά.
  Ο συγγραφέας μας ταξιδεύει σε μια άλλη εποχή, τότε που στην περιοχή της Σκάλας ο περιηγητής μπορούσε να δει την βυθισμένη πόλη, τους δρόμους, τα σπίτια και το τείχος που είχε απομείνει στην στεριά, στην ίδια περιοχή περιγράφει τα απομεινάρια ενός παλιού κάστρου, “Το Παλιόκαστρο”. Σημαντική αναφορά στο βιβλίο, είναι τα ερείπια της πόλης Dulichio στην περιοχή του Αθέρα για την ύπαρξη της οποίας μας παραπέμπει στον Στράβωνα.

Το διάσημο νησί της Κεφαλονιάς
  Στην περιγραφή του για το νησί της Κεφαλονιάς αναφέρει ότι βρίσκεται στη θάλασσα του Ιονίου και ονομάστηκε από τον Πλίνιο «Μελένα» και από άλλους «Δουλίχιο». Ωστόσο αναφέρει ότι είναι γνωστή με το όνομα «Κεφαλονιά» από την ελληνική λέξη κεφάλι, που σημαίνει κεφαλή. Την περιγραφή αυτή την δικαιολογεί γιατί ..όποιος πλέει από την πλευρά της Όστριας βλέπει μια φιγούρα με σχήμα ανθρώπινου κεφαλιού, ή ίσως, επειδή ως τους χρόνους των Τρώων αναφέρεται ότι αυτό το νησί ήταν επικεφαλής των άλλων νησιών του Ιονίου, πάνω στα οποία είχε την κυριαρχία. Τονίζει όμως ότι, όπως αναφέρει ο Στράβωνας μέσα στο βιβλίο του «Δέκατο», ονομάστηκε έτσι από τον «Κέφαλο», όπως θα δούμε στη συνέχεια της περιγραφής.
  Ο Thomaso Porcacchi συνεχίζει την ιστορική περιγραφή στην εποχή που η Κεφαλονιά είχε τέσσερις πόλεις κράτη εστιάζοντας στην Σάμη γιατί όπως αναφέρει παρακάτω ήταν αυτή που αντιστάθηκε στους Ρωμαίους.
  Για την περίμετρο του νησιού γράφει ότι υπήρχαν διαφωνίες ανάμεσα στους μοντέρνους με τους παλιούς συγγραφείς, καταλήγοντας ότι αυτός συμφωνεί με τους μοντέρνους και ότι το νησί έχει περίμετρο 160 μίλια. Στην περιγραφή του για το νησί κάνει λόγο ότι έχει φόρμα τριγωνική, μα η γωνία προς την τραμουντάνα (Βοριάς), που είναι το ακρωτήρι του Guiscardo (Φισκάρδο), επεκτείνεται πολύ περισσότερο από τα άλλα σημεία. Από τον Λεβάντε (Ανατολή) συνορεύει ή καλύτερα βλέπει προς Γλαρέτζα, τόπος του Μοριά. Από τον Πουνέντε (Δύση) βλέπει στη θάλασσα προς την Σικελία. Από το Νότο, την Μπαρμπαριά και την Ζάκυνθο και από την Τραμουντάνα (το νησί της Κέρκυρας) το μήκος της είναι 80 μίλια και το πλάτος της περίπου το μισό. Η Κεφαλονιά μαζί με τη Ζάκυνθο σχηματίζουν ένα κανάλι, που ονομάζεται το κανάλι της Ζακύνθου από τη μία πλευρά. Μα από την άλλη, που είναι το ακρωτήρι Φισκάρδο, έως την Val d’ Alesandria και το νησί των Θιακών, που είναι η Ιθάκη, σχηματίζεται το κανάλι του Φισκάρδου.
  Ο συγγραφέας προχωράει σε δημογραφικά στοιχεία στο βιβλίο του καταγράφοντας ότι το νησί της Κεφαλονιάς χωρίζεται σε 19 pertinentie (περιφέρειες-περιοχές) και κάτω από την κάθε μία υπάρχουν πολλές «οριοθετημένες περιοχές» από τις οικογένειες που τις κατοικούν, ενώ σε ολόκληρο το νησί δεν υπάρχουν πάνω από 6 χιλιάδες σπίτια. Τα ονόματα των περιφερειών είναι Pedemonte, Liuato, Coffimia,Platies, Leo, Scala, Valta, Coromus, Racli, Pirghi, Samo, Pillaro, Epifso, Thinea,Potamiana, Mellu, Thallamies, Pallichi & Aterra.
  Εμβαθύνοντας στην περιγραφή του νησιού καταγράφει μια – μια τις περιοχές της Κεφαλονιάς, αρχίζοντας από την περιοχή της Σκάλας.
  Όπως αναφέρει, στην περιφέρεια της Σκάλας στην κορυφή του λόφου, φαίνονταν τα ερείπια μιας πόλης, ενώ μέσα στη θάλασσα, όταν ο καιρός ήταν καλός και το νερό διάφανο, φαίνονταν από κάτω τα σπίτια και οι δρόμοι μιας πόλης, της οποίας ένα κομμάτι τείχους υπήρχε ακόμα στη στεριά. Στην περιοχή των Κορώνων υπήρχαν στην κορυφή ενός λόφου τα απομεινάρια ενός κάστρου, ονομαζόμενου Παλαιόκαστρο, που σημαίνει παλιό οχυρό. Σε αυτό τον τόπο βρίσκονταν πολλά παλιά νομίσματα.

  Στο ακρωτήρι του Φισκάρδου, που βρίσκεται μέσα στην περιφέρεια της Ερίσσου κάνει αναφορά ότι στη μαρίνα υπήρχε μια παρόμοια πόλη που ονομαζόταν «Πάνορμος». Ακόμα και τότε υπήρχαν πολλά ερείπια των κτηρίων.
  Από την πλευρά του Πουνέντε προς την Atterra, (Αθέρας) υπήρχαν ακόμα τα ερείπια μιας άλλης πόλης που ονομαζόταν Dulichio, από την οποία το νησί πήρε το όνομα σύμφωνα με τον Στράβωνα (Strabone). Στην περιγραφή του για την πόλη αναφέρει ότι υπήρχαν λίγα απομεινάρια, όπως κατά τον ίδιο τρόπο φαίνονταν στην πόλη μέσα στην περιφέρεια της Σάμης. Η πόλη αυτή ήταν μία από τις τέσσερις για τις οποίες έκανε αναφορά ο Στράβωνας. Ωστόσο, αναφέρει ότι στους καιρούς του ήταν ήδη κατεστραμμένη.
  Στην Παλική, βρίσκονταν ακόμα στην κορυφή ενός λόφου τα ερείπια ενός κάστρου, ονομαζόμενο κατά τον ίδιο τρόπο, Παλαιόκαστρο.
  Επίσης, σε εκείνη του Leo (Ομαλών) υπάρχει ένα μεγάλο βουνό, ονομαζόμενο Lione,(Αίνος) ενώ κάνει αναφορά ότι όλο το νησί είναι κατά το μεγαλύτερο ποσοστό ορεινό.
  Η πόλη που ήταν κατοικημένη ήταν το κάστρο, που ονομάζονταν «Cefalonia» (το κάστρο του Αγίου Γεωργίου) περιμέτρου 500 μέτρων, στην κορυφή ενός λόφου, κατασκευασμένο νωρίτερα από τον κ.Lionardo Tocco, ανακαινισμένο από τους Τούρκους και τέλος οχυρωμένο από τους Βενετσιάνους. Στο μπροστινό μέρος, το κεφαλοχώρι κατοικούνταν από πολλούς πολίτες.
  Το νησί είχε πολλά αγκυροβόλια, με γαλέρες μεγάλες και ικανές για κάθε στόλο, όπως είναι η κοιλάδα d’ Alefsandria, di Giufcardo, d’ Afla, Fecchi & Atterra, ενώ το λιμάνι του Αργοστολίου ήταν κεντρικό και ικανό για κάθε μεγάλο στόλο. Το Αργοστόλι βρίσκεται κάτω από το κάστρο της Κεφαλονιάς και απέχει μόνο 6 μίλια. Από το λιμάνι, μακριά μόνο 1 μίλι, πάνω σε ένα λόφο, βρίσκονται τα απομεινάρια, ερείπια μιας μεγάλης πόλης, περιμέτρου περίπου 4 μιλίων, που ονομάζονταν τότε Cutavo.
  Πάνω από το νησί της Κεφαλονιάς βρίσκεται το νησί των Θιακών, ονομαζόμενη παλιά Ιθάκη, που άλλοι αποκαλούν Dulchio η νησί του Compare, πατρίδα του Οδυσσέα. Περιμέτρου 50 ή 60 μίλια, όλη ορεινή, κατοικημένη κατά κύριο λόγο από διαφυγόντες της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου και της Κέρκυρας.

  Το νησί της Κεφαλονιάς εκείνη την εποχή παρήγαγε σιτάρι και λάδι για τις ανάγκες των κατοίκων και πολλά μικρά ζώα, χάρη στα πολλά βοσκοτόπια και κατά συνέπεια είδη τυριών, μαλλί από τα οποία έφτιαχναν διάφορα προϊόντα που στέλνονταν στη Βενετία και εξυπηρετούσαν τις ανάγκες του στόλου. Παρήγαγε πληθώρα κρασιών, τα οποία διέθετε και σε άλλους, μα πάνω από όλα στο νησί υπήρχε μεγάλη παραγωγή από σταφύλια, τα οποία προωθούσε σε πολλά μέρη, ένα είδος τυριού, μέλι και πολλά άλλα πράγματα, επειδή η γη ήταν γόνιμη και είχε όλα αυτά που χρειάζονταν το ανθρώπινο γένος.
  Η Κεφαλονιά υπέφέρε εκείνη την εποχή από έλλειψη νερού, μα όσο αφορά τα υπόλοιπα ήταν καλό νησί και καρποφόρο. Ο Στράβωνας έγραψε ότι στους καιρούς του ο Γάιος Αντώνιος, θείος του Μάρκου Αντωνίου, όταν αυτός εξορίστηκε στην Κεφαλονιά μετά την υπατία, μαζί με τον Κικέρωνα, κράτησε όλο το νησί κάτω από την κυριαρχία του σαν να του ανήκει, έσπευσε να οικοδομήσει και να κατοικήσει μία πόλη. Την πόλη αυτή δεν την ολοκλήρωσε γιατί ανακαλέστηκε από την εξορία και αναγκάστηκε να ασχοληθεί με σημαντικότερα πράγματα.
  Ο Στράβωνας αναφέρει ότι ο Δηίωνος έχοντας μαζί το γιο του Κέφαλο που ήταν εξόριστος από την Αθήνα, με τη βοήθεια του Αμφιτρίωνα έστειλε το στρατό των Tafiαπό το νησί Tafio, ενάντια στην Κεφαλονιά και έχοντας πάρει στην κατοχή του το νησί, το έδωσε στον Κέφαλο από τον οποίο πήρε το όνομά της η Κεφαλονιά. Μα αυτή η εκδοχή δεν συμφωνεί με τον Όμηρο, σύμφωνα με τον οποίο η Κεφαλονιά ανήκε στο βασίλειο του Οδυσσέα και του Λαέρτου.
  Μέσα στο 8ο από τα 14 βιβλία του Λίβιου διαβάζουμε ότι ο ύπατος Μάρκος Φούλβιος έχοντας καταλάβει τους Αιτωλούς, πέρασε στην Κεφαλονιά και έστειλε για να δουν αν οι πόλεις του νησιού ήθελαν να παραδοθούν ηθελημένα στους Ρωμαίους ή να δοκιμάσουν την τύχη του πολέμου. Όλες οι πόλεις παραδόθηκαν εκτός από την Σάμη η οποία άντεξε την πολιορκία για τέσσερις μήνες, αλλά τελικά κατέρρευσε και οι Σαμικοί πουλήθηκαν στα σκλαβοπάζαρα.
  Παρόλο που εκείνη την εποχή το νησί είναι υπό την κατοχή των Βενετσιάνων, οι κάτοικοι ήταν Έλληνες και ζούσαν με ελληνική νοοτροπία. Το νησί το κυβερνούσε ένας Βενετσιάνος ευγενής επιθεωρητής, μα κάθε δύο χρόνια εκτός από αυτόν στο νησί στέλνονταν ένας ακόμη ευγενής, που είχε την υποχρέωση της είσπραξης του δημόσιου χρήματος.

Διονύσης Φωκάς

(δημοσίευμα στο kefaloniamas.gr. Τα στοιχεία προέρχονται από το βιβλίο “L' isole piu famose del mondo” του ThomasoPorcacchi. Πάντοβα της Ιταλίας το 1620)
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΟ-ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΗ ΝΤΙΑΝΝΑ ΑΝΤΩΝΑΚΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΧΕΛΩΟΥ
https://www.facebook.com/achilleas.papadionisioub/videos/1628361783926576/?hc_ref=ARQOzlb9I6dlcgXM-sbHVarptEIYVZ4ab-K3R0jWkcqUfFJz-bqmFd_M7SjqFWbD7QE (trailer στο facebook).
 
Αφιέρωμα στην αείμνηστη μεγάλη ζωγράφο–συγγραφέα-λογοτέχνη Ντιάνα Αντωνακάτου πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στις 15 Απριλίου στις 22:15 στην τηλεόραση του Αχελώου και στην εκπομπή Ανοιχτές Σελίδες με τον Αχιλλέα Παπαδιονυσίου (διαδυκτιακά www.acheloostv.gr).
   Στο αφιέρωμα διαβάστηκε από την Έφη Αναλυτή άρθρο που ειχε γράψει ο αείμηστος ζωγράφος και Ακαδημαικός Παναγιώτης Τέτσης, ενώ μίλησαν για το έργο της ο Εκπαιδευτικός συγραφέας και λογοτέχνης κ.  Ηλίας Τουμασάτος, η Συγγραφέας και Λογοτέχνης κα Ευριδίκη Λειβαδά, ο ζωγράφος  κ. Κώστας Ευαγγελάτος, η Ιστορικός Τέχνης κα Δώρα Μαρκάτου, η Ιστορικός Τέχνης κα Μαράη Γεωργούση, ο πρών πρόξενος συγγραφέας και συλλέκτης κ. Παναγιώτης Καγκελάρης, η Μεταφράστρια κα Ολγα Λαζοπούλου, ο Αρχιτέκτων κ. Γιώργος Μακρής και ο ανηψιός της κ. Γιάνγκος Μεταξάς. Επίσης ακούστηκε συνέντευξη της κας Αντωνακάτου στον Αχιλλέα Παπαδιονυσίου που ειχε παραχωρήσει στον δημοσιογράφο την Δεκαετία του 80 για τον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου. 

12/4/18

Η Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας στα Εγκώμια του Επιτάφιου θρήνου στον Ι. Ν. του Αγ. Ανδρέα στο Αίγιο

Την Μ. Παρασκευή (06-04-2018) στον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέου στο Αίγιο έδωσε το παρόν και εφέτος η Μεικτή Πολυφωνική Χορωδία Αιγιαλείας, του Συλλόγου Κεφαλλήνων & Ιθακησίων Αιγιαλείας, που έψαλλε με ιδιαίτερη σεμνότητα τα εγκώμια του Επιτάφιου θρήνου. Με κατάνυξη και σε κλίμα συναισθηματικής φόρτισης παρακολούθησε πλήθος κόσμου, την κορύφωση του θείου Δράματος με την ταφή του Θεανθρώπου ο οποίος και συνόδευσε μαζί με την Χορωδία Αιγιαλείας την περιφορά του Επιτάφιου στην καθιερωμένη συγκέντρωσή των ενοριών της πόλης μας στην πλατεία Αγίας Λαύρας.


23/3/18

Η ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΛΟΡΔΟΥ ΜΠΑΙΡΟΝ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΡΚΟ ΜΠΟΤΣΑΡΗ

Στις 22 Αυγούστου του 1823 ο Μπάιρον, που βρισκόταν στην Κεφαλληνιά, έλαβε μιαν επιστολή του Μάρκου Μπότσαρη (1790-1823 ). Ο γενναίος Σουλιώτης απαντούσε στον Μπάιρον, που ένας ειδικός απεσταλμένος του τού είχε παραδώσει δυο γράμματα. Το ένα ήταν του ίδιου του Μπάιρον. Το άλλο το είχε γράψει ο μητροπολίτης Ουγγροβλαχίας -άλλοτε Άρτας και Ναυπάκτου-Ιγνάτιος (1765-1828). Ο έξοχος ιεράρχης που είχε εγκατασταθεί στην Πίζα μετά την αναχώρηση του Μπάιρον για την Γένουα, και δεν είχε ίσως ποτέ συναντηθεί μαζί του ,έστειλε στον ποιητή μερικά γράμματα, που απευθύνονταν σε διάφορα πρόσωπα στην Ελλάδα.
Ο Ιγνάτιος σύστησε στον Μπάιρον ιδιαίτερα τον Μάρκο Μπότσαρη, που είχε δίκαια αποκτήσει τη φήμη ενός πολεμικού ηγέτη όχι μόνο από τους πιο γενναίους, αλλά και από τους πιο τίμιους, πιο ανιδιοτελείς.
Ο Μπάιρον είχε παλιούς δεσμούς με τους Σουλιώτες, είχε υμνήσει την ανδρεία τους και τα φιλόξενα αισθήματά τους στο δεύτερο Άσμα του ''Τσαιλντ Χάρολντ ''.

Όταν έφθασε στην Κεφαλληνία, βρήκε και εδώ καμιά σαρανταριά Σουλιώτες, πρόσφυγες, και ανάλαβε την περίθαλψη τους.

Η εμπειρία του μ΄αυτούς δεν ήταν πολύ καλή, αλλά η στάση του απέναντί τους ήταν άμεμπτη, και πλήρωσε τα ναύλα για να διαπεραιωθούν στο Μεσολόγγι.

Η επιστολή του Μάρκου Μπότσαρη, που έφθασε στα χέρια του Μπάιρον στις 22 Αυγούστου, είναι η τελευταία που έγραψε στη ζωή του ο γενναίος Σουλιώτης. Την έγραψε την παραμονή του θανάτου του.
Λέει στον Μπάιρον ότι το γράμμα του, καθώς και εκείνο του σεβασμιότατου Ιγνάτιου. τον γέμισαν χαρά, ότι την ώρα εκείνη που έγραφε την επιστολή, μεγάλες δυνάμεις του εχθρού τον απειλούσαν, και ότι σκόπευε να επιχειρήσει κάτι την νύχτα εναντίον ενός εχθρικού σώματος έξι ως επτά χιλιάδων ανδρών.
Προσθέτει ότι ''μεθαύριο'' θ'αναχωρούσε, για να υποδεχθεί τον Μπάιρον στο Μεσολόγγι, και τον ευχαριστεί για την καλή γνώμη, που είχε για τους συμπατριώτες του, καθώς και για την φροντίδα που έδειξε απέναντί τους. 
Ο Μάρκος Μπότσαρης είχε αναλάβει να αναχαιτίσει. στην περιοχή του Καρπενησίου την εμπροσθοφυλακή του πασά της Σκόδρας Μουσταή. 
Δεν είχε μαζί του παρά λίγες εκατοντάδες ανδρών, ενώ η εμπροσθοφυλακή του Πασά απαρτιζόταν από πέντε περίπου χιλιάδες . 
Μόνο μ ένα αιφνιδιαστικό νυχτερινό εγχείρημα, που θα έβρισκε απροετοίμαστο τον εχθρό, μπορούσε ο Μάρκος Μπότσαρης να ελπίζει ότι θα είχε κάποια επιτυχία. Ο αιφνιδιασμός έγινε. Πολλοί εχθροί σκοτώθηκαν. Αλλά έπεσε - τον χτύπησε μια σφαίρα στο μέτωπο -και ο ευγενικός ήρωας, ο Μάρκος Μπότσαρης.
''Οτε εμάθομεν την συμφορά ταύτην ''γράφει ο Πιέτρο Γκαμπα'' μας ανηγγέλθει ταυτοχρόνως η είδησις ότι τα πράγματα εν Πελοποννήσω οσημέραι επεδεινούντο, και ότι το φατριαστικό πνεύμα επηύξανεν από ημέρας εις ημέραν τας υπάρχουσας δυσχερείας. Εκ των δύο Ελλήνων πατριωτών, τους οποίους ο λόρδος Βύρων εξετίμα περισσότερον, ο εις απέθνησκεν, ο δ ΄έτερος είχεν υποχρεωθεί να καταφύγη εις μίαν νήσον ''.
Ο ένας ήταν ο Μάρκος Μπότσαρης. Ο άλλος ήταν ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος (1791-1865 ) ...........
Σημ. Το ανωτέρω κείμενο αποτελεί απόσπασμα από την Ιστορία του Ευρωπαϊκού Πνεύματος του Παναγιώτη Κανελλόπουλου. Κεφάλαιο διακοσιοστό δωδέκατο, τόμος 18, σελίδες 357 - 359 .

21/3/18


Εκδρομή στην Κάτω Ιταλία (Μεγάλη Ελλάδα)

   
   Στις 23 Απριλίου οι Κεφαλλονίτες θα επισκεφτούν ξεχασμένες Πατρίδες Ελλήνων!! Εκδρομή στη Μεγάλη Ελλάδα (Νότια Ιταλία). Η ΙΟΝΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΙΓΙΟΥ, με συναίσθηση του χρέους της στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσία, στην προώθηση και διάδοση των Ελληνικών γραμμάτων, στέλνει στα μακρινά αδέλφια μας, στο θαύμα αυτό της Ιστορίας, ελληνικά βιβλία για να στηρίξουν και εμπλουτίσουν ελληνόφωνες βιβλιοθήκες.
   Για να καταλάβουμε όλοι τι σημαίνει για ένα Γρεκάνο ένα ελληνικό βιβλίο αφιερώστε 18 λεπτά από τον πολύτιμο χρόνο σας για να δείτε αυτό το απόσπασμα - οδοιπορικό..... για να ακούσουμε από τα χείλη τους:

"Η Ελλάντα είναι... Ιερή!!!".....,

"Στο χαρτί είμαστε Ιταλούς, μα στη σπυχή και στη καρδία είμαστε Έλληνες"....

  Εμείς θα συμπληρώσουμε τη φράση "έρχεται η ώρα που η μνήμη του αίματος ζητάει πληρωμή, σε ένα πανάρχαιο χρέος

«Ζήτω η νέα ελληνική πολιτεία !»
(21η ΜΑΡΤΙΟΥ 1800: ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ Η ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ)
Σχετική εικόνα
   Η Επτάνησος Πολιτεία, δημιουργήθηκε με την συνθήκη της 21ης Μαρτίου 1800 μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας. Είχε προηγηθεί η εκδίωξη των Γάλλων του Ναπολέοντος από Ρωσοτουρκικές δυνάμεις το 1799.
   Για πρώτη φορά ύστερα από την κατάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, υπήρχε και πάλι ανεξάρτητη ελληνική Πολιτεία, αν και «υποκειμένη και προστατευομένη υπό της Τουρκίας».
  Το κείμενο που ακολουθεί υπογράφεται από τον Φάνη Μιχαλόπουλο, λόγιο δημοσιογράφο, και προέρχεται από μελέτη του με τίτλο «Ο Τσάρος Παύλος ο Α‘», που δημοσιεύτηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα «Εθνος» το 1953.
Μετ’ολίγας ημέρας, την Ιην Νοεμβρίου του 1800, εωρτάσθη και εν Κωνσταντινουπόλει η σύστασις της νέας Πολιτείας μετ’ ασιατικής πράγματι επισημότητος και μεγαλοπρεπείας. Ο Καποδίστριας και ο Δεσύλλας ήσαν οι πληρεξούσιοι της Επτανήσου εις την τουρκικήν πρωτεύουσαν. Η μεσημβρία της ημέρας εκείνης ωρίσθη όπως παρουσιασθούν ενώπιον του Μεγ. Βεζύρου, δια να παραλάβουν και τα σύμβολα της νέας Πολιτείας, την σημαίαν της και το Σύνταγμα.
   Μετά πολλάς συζητήσεις, καθ’ ας πολλά προετάθησαν σχέδια, απεφασίσθη όπως η σημαία της Πολιτείας των Επτά Νήσων αποτελεσθή βασικώς εκ των στοιχείων της σημαίας της πρώην κυριάρχου Βενετίας. Ματαίως άλλοι, πατριωτικώτεροι, πρότεινον τον φοίνικα, ως σύμβολον εθνικής αναγεννήσεως και προάγγελον της μελλούσης αναστάσεως ολοκλήρου του Έθνους. Η ιδέα αυτή απερρίφθη υπό των άλλων, των συντηρητικών, οι οποίοι εθεώρουν την νέαν πολιτείαν ως συνέχειαν της Βενετοκρατίας, μέλλουσαν να εξασφαλίση εις αυτούς τα προνόμια της μακαρίας εκείνης εποχής, της παντοδυναμίας του αρχοντολογίου.
Αυτοί τέλος και υπερίσχυσαν, η δε σημαία κατηρτίσθη ως εξής, ενθυμίζουσα καθ’ όλα τον βενετικόν λέοντα: επί μεταξίνου υφάσματος, χρώματος κυανού, ετέθη ο παλαιός βενετικός λέων, κιτρίνου χρώματος και πτερωτός, κρατών το ευαγγέλιον κεκλεισμένον, επί του οποίου ευρίσκετο σταυρός και επ’ αυτού επτά λόγχαι, σύμβολον των επτά νήσων της νέας Πολιτείας.
   Οι Καποδίστριας και Δεσύλλας, ενδυθέντες καταλλήλως ως Επτανήσιοι ευγενείς, ανεχώρησαν εκ της εν Πέραν κατοικίας των, έφιπποι, συνοδευόμενοι υπό του διερμηνέως, του γραμματέως των και της άλλης συνοδείας των υπηρετών των.
   Όταν έφθασαν εις το Τοπ Χανέ εισήλθον εις πολυτελέστατον πλοιάριον, παραχωρηθέν υπό του Σουλτάνου(Σελίμ Γ’). Πλείστα ακάτια Ελλήνων της Κωνσταντινουπόλεως και λέμβοι των παρορμούντων εκεί ελληνικών πλοίων συνώδευον το πλοιάριον των πληρεξσουσίων, μέχρι της πλευρίσεως του εις την αποβάθραν του Βαχρέ. Εκεί τους ανέμενον ίπποι φέροντες χρυσούς χαλινούς κ’εφίππια επίχρυσα μετά χρυσών αναβατήρων. Ανελθόντες δ’επί των ίππων κατηυθύνθησαν εις την Υψηλήν Πύλην. Τότε ο Μέγας Διερμηνεύς Κωνσταντίνος Υψηλάντης τους παρέλαβε και τους ωδήγησεν εις τον ΡέΙς εφένδην, τον υπουργόν των Εξωτερικών της Τουρκίας, και κατόπιν εις αυτόν τον Μέγαν Βεζύρην.
   Τούτον προσεφώνησε καταλλήλως ο Καποδίστριας, απήντησε δε ο Τούρκος μεγιστάν. Ακριβώς τότε εισήλθεν εις την αίθουσαν εΙς «γιούζμπασης» (εκατόνταρχος), πολυτελέστατα ενδεδυμένος, φέρων εις τας χείρας του την σημαίαν της νέας Πολιτείας και μέσα εις χρυσοποίκιλτον θήκην το Σύνταγμα της Επτανήσου μετά του φιρμανίου και του διπλώματος. Ο Μέγας Βεζύρης έλαβεν αυτά ανά χείρας, τα ησπάσθη και τα έθεσεν επί της κεφαλής του εις ένδειξιν σεβασμού. Κατόπιν τα παρέδωσεν εις τον Καποδίστριαν ειπών προς αυτόν:«Εύχομαι εις την νέαν Πολιτείαν πολλά τα έτη και ευημερίαν!»
   Μετά την τελετήν της αναγνωρίσεως της νέας Πολιτείας και της παραδόσεως εις τους πληρεξουσίους της ,της σημαίας και του Συντάγματος αυτής, οι απεσταλμένοι απεχαιρέτησαν τον Μέγαν Βεζύρην, όστις προσέφερεν εις αυτούς πολύτιμα δώρα, και εισήλθον εις την μεγάλην αίθουσαν του Συμβουλίου.
   Προπορεύοντο Κεφαλλήν πλοίαρχος, κρατών εις τας χείρας του την σημαίαν του νέου Κράτους, και εις άλλος ‘Ελλην το Σύνταγμα. Εις την αίθουσαν ανεμένον πλείστοι εξέχοντες ομογενείς της Πόλεως καθώς και Μουσουλμάνοι, οι οποίοι εξέσπασαν εις ζητωκραυγάς επί τη θέα της πρώτης σημαίας ενός απελευθερωθέντος τμήματος του ελληνικού Έθνους. Ιδίως οι Έλληνες δακρύοντες κατεφίλουν την σημαίαν εκείνην.
   Ναι,η σημαία εκείνη προεμήνυε την μέλλουσαν ανάστασιν και απελευθέρωσιν του δυστυχισμένου και τυραννισμένου ελληνικού Γένους.,. Γενική τότε εξέσπασε κραυγή από τα χείλη των ομογενών:
«Ζήτω η νέα ελληνική πολιτεία !»
«Ζήτω η ελευθέρα Επτάνησος !»

Η ΠΟΜΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ
   Προσεφέρθησαν αναψυκτικά κατά το τουρκικόν έθιμον και τέλος η επτανησιακή πρεσβεία ανεχώρησεν, ακολουθούμενη υπό πολλών Ελλήνων και άλλων ξένων και Μουσουλμάνων. Εξελθούσα της Υψηλής Πύλης ανήλθεν επί των αναμενόντων ίππων, και επροχώρησε κατευθυνόμενη προς τα Πατριαρχεία, όπως η νέα Πολιτεία, η σημαία της και το Σύνταγμα ευλογηθούν υπό του Οικουμενικού Πατριάρχου, ως εθνάρχου του ελληνικού Γένους.Προηγείτο ο Κεφαλλήν πλοίαρχος έφιππος, φέρων επί των χειρών του τον κοντόν της ανεμιζόμενης σημαίας, ηκολούθει τάγμα Γενιτσάρων και Τσαούσηδων και κατόπιν ήρχετο η πρεσβεία.Η παρέλασις ήτο μεγαλοπρεπεστάτη.
   Όλοι οι Έλληνες της Κωνσταντινουπόλεως είχον εξέλθει εις τους δρόμους, από τους οποίους θα διήρχετο η πομπή, όπως παρακολουθήσουν το σημαντικώτερον γεγονός της Φυλής, ύστερα από δουλείαν 350 χρόνων, την τελετήν της απελευθερώσεως ενός μικρού τμήματος του Έθνους.
   Τα δάκρυα έρρεον από τα μάτια εκ της συγκινήσεως και άνθη έρραινον την σημαίαν και την πρεσβείαν. ΧιλιάδεςΈλληνες ηκολούθουν την πομπήν, συνεχώς προστιθεμένων και άλλων εις την ουράν της παρελάσεως.

Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ  Ζ’
   Επί τέλους έφθασαν εις την αυλήν των Πατριαρχείων, η οποία επληρώθη ομογενών, καθώς και τα πέριξ. Εκεί οι πληρεξούσιοι αφίππευσαν. Τους υπεδέχθησαν εξ επίσκοποι, με τας χρυσοποικίλτους στολάς των. Τέσσαρες ιερείς εκράτουν το Ευαγγέλιον, άλλοι τον Σταυρόν, άλλοι την εικόνα της θεομήτορος και άλλοι εκείνην του Χριστού. Η πομπή επροχώρησε, έχουσα πάντοτε επί κεφαλής τον Κεφαλλήνα τον φέροντα την ιονικήν σημαίαν, και εισήλθον εις τον πατριαρχικόν ναόν, απαστράπτοντα εξ ανημμένων λαμπάδων και ευωδιάζοντα εκ του λιβανωτού.
   Ο Πατριάρχης ίστατο όρθιος επί του θρόνου και γύρω ολόκληρος η Ιερά Σύνοδος εκ μητροπολιτών.
   Οι πληρεξούσιοι προσεκύνησαν τον Αρχηγόν της Εκκλησίας, ο οποίος δακρύων ηυλόγησεν αυτούς και κατόπιν την σημαίαν καθώς και το Σύνταγμα, τα οποία και ησπάσθη… Ηκολούθησε σεμνή ιεροτελεστία, δοξολογία και δέησις υπέρ της ευημερίας της νέας πολιτείας, όπως κατά τους βυζαντινούς χρόνους. Κατά το πέρας της η εκκλησία αντήχησε και πάλιν από την κραυγήν των παρευρεθέντων εκεί.
«Ζήτω η νέα ελληνική πολιτεία !»
«Ζήτω η ελευθέρα Επτάνησος !»
«Πολλά τα έτη της πολιτείας !»
   Ο Πατριάρχης κατήλθε του θρόνου και συνοδευόμενος υπό της Ιεράς Συνόδου ηγήθη της πομπής, ήτις εξελθούσα του ναού κατηυθύνθη εις το Συνοδικόν. Εποντο η σημαία, η πρεσβεία και πλήθη ομογενών, τα οποία ανήλθον εις την μεγάλην πατριαρχικήν αίθουσαν. Ο εθνάρχης ησπάσθη και πάλιν την σημαίαν και το Σύνταγμα, καθώς και τους πληρεξουσίους. Επηκολούθησε δεξίωσις. Προσεφέρθησαν καφές, ποτά και γλυκίσματα. Και πάλιν ήχησαν ευχαί υπέρ της ευημερίας της νέας πολιτείας, τέλος δ’ έληξεν η υποδοχή παρά τω Πατριάρχη. Προσκυνήσαντες και ασπασθέντες τας χείρας του ανεχώρησαν εκ του πατριαρχικού οίκου. Εφιππεύσαντες δε και πάλιν, διήλθον δια των αυτών οδών, κατευθυνόμενοι εις την αποβάθραν του Βαχρέ. Τα συνηγμένα πλήθη των ομογενών εν συγκινήσει και δακρύοις εχαιρέτων την ιονικήν σημαίαν και τους πληρεξουσίους καθώς και την ακολουθίαν των. Όταν έφθασαν εις την αποβάθραν εσήλθον εις πολυτελές πλοιάριον Το προσφερθέν υπό του Σουλτάνου. Επί της πρώρας ανεπετάσθη η ιονική σημαία.

Ο ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ
   Ευθύς δε ως εξεκίνησε, πλήθος ελληνικών λεμβών και ακατίων συνώδευσε το πλοιάριον των πληρεξουσίων. Μόλις έφθασε προ των ναυλοχούντων πολεμικών της Ρωσίας και της Αγγλίας, ταύται εχαιρέτισαν δια 21 κανονιοβολισμών την πρώτην ελληνικήν σημαίαν. Πλείστα ελληνικά πλοία ελλιμενισ μένα εκεί, σπετσιώτικα και υδραιϊκά, εχαιρέτισαν επίσης την ιονικήν σημαίαν δια 21 κανονιοβολισμών! Ολόκληρος ο Κεράτιος Κόλπος αντήχει εκ ζητωκραυγών και κανονιοβολισμών. Η χαρά ήτο γενική και μάλιστα μεταξύ των ομογενών και των ξένων. Τα Πρόσωπα των Ελλήνων έλαμπον εξ υπερηφανείας και ελπίδων. Τα μάτια εβούρκωναν εκ συγκινήσεως προ του πρωτοφανούς εκείνου δια τον Ελληνισμόν θεάματος. Όταν τέλος η λέμβος έφθασεν εις το Τόπ Χανέ, τα οθωμανικά πολεμικά πλοία εχαιρέτισαν την ιονικήν σημαίαν δια πυκνών κανονιοβολισμών, η δε εκεί τοποθετημένη οθωμανική πυροβολαρχία ήρχισε βάλλουσα, τιμή ήτις δια πρώτην φοράν απενέμετο εις ξένην σημαίαν από της αλώσεως της Κωνσταντινουπόλεως το 1453! Αυτός ο Σουλτάνος λέγεται ότι παρηκολούθησε την πομπήν εκείνην.

ΠΩΣ ΘΑ ΕΔΗΛΟΥΤΟ Η ΥΠΟΤΑΓΗ ΕΙΣ ΤΟΝ ΣΟΥΛΤΑΝΟΝ
   Ως δείγμα της υποταγής των νήσων προς την Τουρκίαν, η ιονική σημαία θα υψώνετο επί τινος ιονικού πλοίου επισήμως. Τούτο διερχόμενον κάτωθεν των ανακτόρων του Βοσπόρου θα εχαιρέτα, εις δήλωσιν της υποτελείας της Επτανήσου προς τον Σουλτάνον. Πράγματι η τοιαύτη εορτή ωρίσθη υπό των Τούρκων δια την 2Οήν Μαρτίου του 1801.

Η ΤΕΛΕΤΗ
   Ιδού πως την περιέγραψεν αυτόπτης, παραστάς εις αυτήν:Το πλοίον «Παναγία Τριάς», ανήκον εις τον Κεφαλλήνα Γεράσιμον Κοντογούρην, εκπλεύσαν από της αποβάθρας του Καράκιοι κατηυθύνθη προς τα ασιατικά παράλια κ’ έπλευσεν είτα προς τας Πριγκηποννήσους άνευ σημαίας. 

Ολίγον ύστερον, ο επιτετραμμένος της Πολιτείας Λευκόκιλος, μετά του διερμηνέως, του γραμματέως της πρεσβείας και άλλων Επτανησίων, ήρχοντο επιβαίνοντες λέμβων εις συνάντησιν του πλοίου. Ανελθόντων απάντων επί του πλοίου τούτου εψάλη αγιασμός παρά του προσκληθέντος ιερέως, ευλογηθείσα η σημαία της Επτανήσου ανεπετάσθη πρώτην ήδη φοράν επί του ιστού του πλοίου, χαιρετισθείσα δια τινων κανονιοβολισμών. Το πλοίον επληρώθη αμέσως υπό πλήθους των συρρευσάντων εμπόρων και πλοιάρχων Επτανησίων. Ωθούμενον δε υπό ουρίου ανέμου έπλεε πλησίστιον και εχαιρέτα δι’ είκοσι και ενός κανονιοβολισμών, καθ’ ήν στιγμήν παρέκαμπτε το ακρωτήριον, όπου υψούνται εντός αειθαλούς άλσους τα σουλτανικά ανάκτορα. Είτα στρέψαν την πρώραν κατηυθύνθη εις Τόπ Χανέ, όπου εχαιρέτισε και αντεχαιρετίσθη. Τα εκεί πλησίον ελλιμενισμένα πλοία διαφόρων εθνών ύψωσαν τας σημαίας των, μεταξύ δε τούτων τέσσαρα επτανησιακά ύψωσαν το πρώτον τότε την εθνικήν σημαίαν, λαβόντα προηγουμένως το σχετικόν φιρμάνιον. Ο Σουλτάνος εκ των ανακτόρων παρηκολούθησε την εορτήν και ησθάνθη ιδιαιτέραν χαράν δια την ύψωσιν της ιονικής σημαίας, η οποία ήτο και σημαία των νέων υποτελών του…

(Ίδρυμα Φωκά-Κοσμετάτου – Αργοστόλι)

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Η ΙΟΝΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΙΓΙΟΥ
σας περιμένει

• 11.000 τίτλοι βιβλίων

• Παιδικό και εφηβικό τμήμα

• Ξενόγλωσσο τμήμα

• Δανεισμοί

• Αναγνωστήριο

• Σκάκι

Οι υπηρεσίες της προσφέρονται δωρεάν.

ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ!

Στην καρδιά του Αιγίου, Ανδρονοπούλου 12 (πίσω από την Φανερωμένη)